Návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících

2. schůze Senátu
1. den schůze – 03.11.2022

Návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících

Tisk č. 315

Vystoupení Petra Víchy

čas 14:26:14 - 14:29:18

Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, milé kolegyně, vážení kolegové, pan předseda Vystrčil včera po svém zvolení říkal, že úkolem Senátu je zjednodušovat legislativu. Nemyslím si, že tento zákon zrovna směřuje tímhle směrem, ale nenavrhuji zamítnutí jako kolegyně předřečnice, ale podobně jako na výboru mám na pana ministra jeden dotaz. On tady zmínil ta procenta povinná pro jednotlivé typy vozidel. Já to ještě zopakuji: pro osobní a nákladní do 3,5 tuny do konce roku 2025 má být 29,7 %, a do konce roku 2030 tam nemá nic přibýt, 29,7 % procenta. Pro autobusy a trolejbusy do konce roku 2025 41 %, takové nezaokrouhlené číslo, a do konce roku 2030 60 %. A pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny 2025 9 %, 2030 11 %. Já vím, že jde o implementaci směrnice. Přesto se zeptám, jestli my, Češi, když to teď navrhujeme, máme informace o tom, na základě nějakých hlubokých analýz Evropská unie tedy dospěla zrovna k těmto číslům, která máme tady implementovat? Jestli je máme k dispozici a jestli jsou dána třeba tím, že zrovna těmito čísly v těchto desetinách procent u různých druhů docílíme přesně toho snížení CO2, kterého chceme docílit. Nebo ten důvod a ta analýza se opírá o to, že bude dostatek elektřiny právě na takovýto počet a takováto procenta typu těch vozidel? Nebo že bude kapacita – možná dneska špatný název – benzinové pumpy, když tam bude elektřina, aby tam prostě stihli si tam nabrat, načepovat tu elektřinu. A mohli potom poskytovat ty služby. Nebo je to dáno tím – a otázka je, jestli vůbec víme, jaké náklady tohle přinese, tato procenta. S jakými náklady počítáme navíc oproti tomu, kdyby to byla vozidla, která nesplňují tyto normy, tak to samozřejmě přinese zdražení těchto služeb. A to musí zaplatit občané. Tak jestli to je dáno třeba hlubokým rozborem toho, co unesou naši občané na jízdném? To by mě zajímalo, jestli tedy na začátku, když vznikla zrovna tato čísla u těchto typů vozidel, byla tato hluboká analýza. A teď jestli mohu s klidným svědomím na základě této analýzy hlasovat pro tato čísla? Děkuji, pane ministře.



Publikováno: 3.11.2022

Zpět   Poslat e-mailem článek  Vytisknout


Aktuality



1.7.2024
Mandátový a imunitní výbor

Mandátový a imunitní výbor Mandátový a imunitní výbor má spolu s Organizačním výborem mezi orgány Senátu zvláštní postavení – oba jsou zřizovány přímo ze zákona o jednacím řádu Senátu, tedy jejich ustavení je povinné. Jednání obou výborů jsou neveřejná, což rovněž vyplývá z jednacího řádu Senátu, a společným rysem je i to, že jejich člen může být zároveň členem jiného senátního výboru, může mít tedy „dvojí“ členství; v ostatních případech může být senátor v souladu s jednacím řádem členem pouze jednoho výboru Senátu.



26.6.2024
Nový český rekord, na veslovací trenažéry usedlo 254 lidí

BOHUMÍN - Bohumíňáci s pomocí přátel překonali vlastní rekord! Na veslovací trenažéry jich usedlo 254, svůj loňský rekord překonali o 83 sportovců. Akci s dobročinným podtextem uspořádal spolu s partnery sportovní klub SK CrossWeightliftingGym Bohumín. Osobní rekord na trenažéru naplnil starosta Bohumína.



27.5.2024
Bohumín se připravuje na evropské volby, Dolní Lutyně i na referendum

Také v Bohumíně se v pátek a v sobotu 7. a 8. června uskuteční volby do Evropského parlamentu. Probíhat budou v devatenácti stálých okrscích. Sousední Dolní Lutyni čeká v tomto termínu i referendum, v němž lidé odpoví, zda souhlasí s tím, aby obec využila všech svých práv k zabránění výstavby Strategického podnikatelského parku.



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 371702