Petice proti zastavení výstavby silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou

6. schůze Senátu (8. funkční období)

1. den schůze – 16. 3. 2011

Petice proti zastavení výstavby silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou

Tisk č. 383

Vystoupení senátora Petra Víchy
(čas 13:08 - 13:11)

Děkuji za slovo. Vážená paní předsedající, kolegyně a kolegové, vážení petenti, jen pár poznámek.

Za prvé ohlašuji také jistý střet zájmů, protože jsem také z Moravskoslezského kraje, a možná ještě střet zájmů také z toho důvodu, že jsme s panem ministrem měli po jeho nástupu a po jeho zastavení mnoha staveb také určitý střet, kdy nám zastavil rozestavěnou stavbu mostu uprostřed města.

Také deset tisíc občanů v průběhu jednoho týdne podepsalo petici, ale pan ministr přijel a stavbu mostu pustil. Věřím, že podobně se zachová i u jiných zastavených staveb.

Cením si solidarity zástupců jiných krajů, kteří tady vystoupili v tom smyslu, že není možné stavět jednotlivé kraje proti jiným krajům, že je třeba skutečně mít celkovou koncepci a podporovat se  navzájem.

Pan ministr pochválil ty, kteří nedělají petice, a zástupci Karlovarského kraje se tady pochválili, že také bojují, aby potřebný počet měli. Myslím, že všichni tady jsme za to, že právo petiční je jedním ze základních práv. Bylo by dobré, kdyby lidé nemuseli psát petice a neměli k tomu žádný důvod.

Chtěl bych vysvětlit jednu věc. Pan ministr právě v té chvíli, kdy stavěl Moravu proti ostatním, řekl a zopakoval to dvakrát, že tam se dalo v posledních letech více prostředků, a přesto píšeme petice.

Proč se tam dalo v posledních letech více prostředků? Protože se stavěla dálnice D47, která měla být rok tomu zpátky hotová. A nepomohlo ani to, že se pan ministr Šimonovský prošel pěšky po dálnici, protože nedodržel žádné termíny.

Infrastruktura tam skutečně zanedbaná je. Ironií osudu bylo, když pan ministr Drobil tehdejší přijel na Moravu, řekl, že s ovzduším, kterým se tam trápíme, je třeba něco dělat a že na to uvolní 4 mld. korun, mj. na obchvaty, a týden na to přijel pan ministr Bárta a  zastavil stavbu obchvatu.

Co považuji za důležité, je, že zatímco na mnoha místech bojujeme za to, aby se stavba vůbec zahájila, a je to určitě na těch místech oprávněné, tak tady se bojuje za to, aby se stavby, které jsou započaty, vůbec dokončily. Dávám za pravdu, že analýzy tam byly udělány, že zakonzervování skutečně v mnoha případech stojí stovky milionů korun a blíží se v mnoha případech nákladům na dokončení stavby.

Poslední poznámka, ano, nezávidím panu ministrovi a říkal jsem to i tehdy, když nám zastavil vlastní stavbu mostu. Dostal se do  potíží, jestliže je rozestavěno za 1 a půl bilionu a peněz není, chápu to, ale pak tedy je třeba hledat také zodpovědnost, kdo za to může.

Tehdy jsem možná v emocích, když nám tu stavbu zastavil, řekl, je třeba nezastavovat stavbu mostu, nezavírat stavbu mostu, a je třeba zavřít toho, kdo za to může. A tady přece někdo musel vědět, že stříhá pásky a rozestavuje stavby v mnohem větším objemu, než na co má finanční prostředky. Děkuji za pozornost.



Publikováno: 16.3.2011

Zpět   Poslat e-mailem článek  Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927