Články z médií

10.7.2012  Hotovo! Bohumín má obchvat

Publikováno: Moravskoslezský deník
Strana: 2
Autor: Januszek Tomáš

Rubrika: Z Vašeho okolí

Tranzitní doprava se dostane k dálnici do Ostravy i polských Gliwic mimo centrum města

BOHUMÍN - Konečně! Včera ve 14 hodin byl zprovozněn zbývající úsek přiváděče k dálničnímu obchvatu a k dálnici. Úsek dlouhý přibližně 1700 metrů vede od skřečoňského mostu a zcela mimo zastavěné území. Trvalo to čtyři roky a dva měsíce. V dubnu 2008 zahajovali politici spolu se šéfy stavebních firem budování dálničního úseku ze Starého Bohumína směrem do Polska a v návaznosti na to pak i nový skřečoňský most a přiváděč k dálničnímu obchvatu. A včera zástupci stavbařů a  politici v pozměněné sestavě slavnostně přestřihli pásku, silničáři odstranili zátarasy a ve dvě odpoledne vjela na krásný nový asfalt první auta.

"Po mnoha letech můžeme tranzitní osobní i nákladní dopravu vést zcela mimo obydlené části města," konstatoval s uspokojením starosta Bohumína Petr Vícha. Uleví se tak jak obyvatelům centra, tak lidem v městské části Nová Ves, kudy kamiony dlouhé měsíce jezdily k dálnici. Prakticky celý přiváděč lemují protihlukové stěny. Tak jak to radnice chtěla. Po pravé straně totiž radnice plánuje vybudovat park, odpočinkovou zónu. Pod novou silnicí se dokonce počítá s podchodem pro pěší.

Zatímco jedni zprovoznění přiváděče vítají, lidé ve Skřečoni nadšeni nejsou. Právě tato městská část, přesněji tamní hlavní dopravní tepna - ulice 1. máje -, bude nyní zatížena dopravou ještě více. Zhruba kilometrový úsek z okraje města musí veškerý tranzit chtě nechtě projet. "Nemám z toho radost. Hrozně se nám ty baráky třesou. Plánuje se sice nová cesta, ale kdoví, kdy bude," říká starousedlice ze Skřečoně Alena Franková.

Na radnici to dobře vědí, ale řešení je v nedohlednu. "Dlouhodobě usilujeme společně s Dolní Lutyní, Dětmarovicemi a Karvinou o vybudování nové silnice, která by od dálnice vedla mimo zastavěné oblasti. Jenže všechno jsou zatím jen plány a nikdo dnes nedokáže říci, kdy se silnice začne stavět a zda vůbec," vysvětlil starosta Bohumína. Pro zvýšení bezpečnosti chce radnice vybudovat podél ulice 1. máje novou cyklostezku a hlavně tři nové nasvětlené přechody pro chodce. "Stavět se má začít na podzim a hotovo by mělo být v polovině příštího roku," dodává Petr Vícha.

Rozsáhlé stavební práce, pohyb těžké techniky, hluk a prach sužují Bohumín už téměř osm let. Tehdy se začalo pracovat v okrajové části Vrbice, po jejímž okraji vede dálnice z Ostravy do Starého Bohumína. Zbývající úsek dálnice D1 na polskou hranici už je na české straně hotový, Poláci finišují a zprovoznění je naplánováno na srpen.

Policii však v souvislosti s novou dopravní situací čeká v Bohumíně ještě jeden úkol. Jak řekl starosta Petr Vícha, strážníci budou v nejbližších týdnech a měsících bedlivě dohlížet zejména na řidiče kamionů, zda nejezdí trasami, kde to mají od nynějška zakázáno. "Je to samozřejmě o zvyku. Někteří jezdí po paměti, a  strážníci proto budou situaci sledovat a korigovat. Nejde o udělování pokut, ale chceme naučit řidiče kamionů jezdit do místních podniků po  správných trasách mimo město," říká Vícha, který potvrdil, že má ohromnou radost, že se dočkal okamžiku, kdy se dá Bohumínem k dálnici projet po obchvatu, mimo město. "Trochu mi to ale kalí vzpomínka na  nešťastnou peripetii s exministrem dopravy Bártou, který stavbu mostu pozastavil a pak zase povolil. Kdyby tohoto extempore nebylo, mohlo být hotovo o rok dříve, a celá dálnice vlastně taky," zrekapituloval vývoj událostí spojených s výstavbou nových silnic.

Foto popis: Nový přivaděč je celý veden v protihlukových stěnách. Je dlouhý asi 1700 metrů a včetně mostu přišel na téměř miliardu korun.

Foto autor: Deník/Tomáš Januszek

Hotovo! Bohumín má obchvat - Zvětšit
Velikost: 1 000 x 463 bodů - 173 kB


Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.

Zpět   Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927