Články z médií

15.5.2012  Cyklisté se vydali na stezku podél Olše

Publikováno: Havířovský deník
Strana: 3
Autor: Januszek Tomáš

Rubrika: Karvinsko a Havířovsko

KARVINÁ - Předpověď počasí, která zvěstovala zimu a déšť, se bohužel naplnila, nicméně ani nepřízeň počasí neodradila stovky cyklistů, aby se v sobotu vydali na slavnostní jízdu, kterou se oficiálně zahájil provoz na  cyklostezce spojující Archeopark v Chotěbuzi s Bohumínem.

Startovalo se z Masarykova náměstí v Karviné a v pelotonu byli nejen místní nadšení cyklisté, ale také představitelé měst a obcí, jimiž stezka vede. Protože se jelo do Bohumína, nemohl samozřejmě chybět bohumínský starosta Petr Vícha, jemuž sekundoval místostarosta Lumír Macura a také mluvčí úřadu Lucie Balcarová. Zatímco Karvinští byli teprve na startu, Bohumíňáci přijeli už zahřátí - měli v nohách 20 kilometrů. "Jezdím na kole hodně, takže na dalších dvacet třicet kilometrů se  těším," poznamenal bohumínský starosta a senátor, jenž loni na podzim zdolal trasu z Ostravy do Prahy na kole za dva dny. Tentokrát však své těšení přecenil a v poledne ve Starém Bohumíně před startem polské části jízdy doslova drkotal zuby, jak byl promoklý a zmrzlý.

Nejprve podél řeky

Nejkrásnější část nové cyklostezky vede z Karviné od darkovského mostu přes Staré Město do Koukolné na okraji Dětmarovic. Cyklisty vede po  krásné asfaltové cestě hrázi podél Olše. Zatím neupravený je asi padesátimetrový úsek u železničního mostu, který totiž čeká oprava a  defi nitivní podobu tam cyklostezka dostane až po skončení prací. Na Starém Městě o sobě v sobotu dali vědět ekologičtí aktivisté. Na  asfaltu se totiž objevily křídové kresby, nápisy, jejichž autoři takto vyjádřili nesouhlas s těžbou uhlí, kterou pod touto částí města plánuje společnost OKD. Zhruba tři kilometry před mostem v Koukolné asfalt končí a stezka vede po šotolině. Přesto tento úsek patří k nejkrásnějším místům trasy - kopíruje meandry Olše místy, která byla dlouho špatně nebo vůbec nepřístupná.

Přes řeku a dále po vedlejších cestách

V Koukolné je první problematický úsek, kde cyklisté musejí vyjet na  most a dostat se na druhou stranu přes frekventovanou silnici. Dále se  jede po místních asfaltových cestách, nicméně mimo hlavní tah. Směrovky zavedou cyklisty za dětmarovickou elektrárnu a poté dále k Věřňovicím. Tam sice trasa opět ztrácí asfaltový povrch, a pokračuje po prašné a  bohužel hrbolaté cestě. "To bylo nepříjemné, protože se prášilo. I když teď po dešti tam zase bude bláto, to určitě není ideální," konstatoval jeden z účastníků jízdy, Jiří Vaněk z Karviné. Přestože se část cyklistů ze Starého Bohumína především kvůli špatnému počasí vracela zpět, Jiří Vaněk s kolegou pokračovali dál do polského Tworkówa. Z Věřňovic už vede cyklotrasa jen po asfaltu, místy po hlavní trase kolem lesa zvaného Borek. V Bohumíně Nové Vsi podjíždí dálnici, zavede vás do Kopytova a po dalších pěti kilometrech jste ve Starém Bohumíně.

Zastávka na hranici

Tam se v sobotu připojila polská část zahajovací jízdy. Nejrychlejší Karviňáci tam dorazili po necelé hodině a půl jízdy. Bohužel promoklí a  zmrzlí. "Je mi hrozná zima," třásl se zimou karvinský primátor Tomáš Hanzel a hledal místo, kde by se mohl zahřát. Ovšem stejně jako Petr Vícha to nevzdal a krátce po poledni se vydal do cíle zahajovací jízdy v polském Tworkówě, kam je to z hranice asi 15 kilometrů.

Přes nepřízeň počasí si ti, kdo se na kole do Bohumína vydali, akci pochvalovali. "Je to moc krásná trasa, bez obtížnějších úseků. Jen to počasí nám dnes nepřálo. Ale určitě si to zopakujeme a vydáme se i do  Polska," prozradila Martina Reitzová, která se do Bohumína vydala společně se synem.

Foto popis: Na start první oficiální jízdy po cyklostezce podél Olše se  postavili i starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek (v modré bundě) a  karvinský primátor Tomáš Hanzel (nalevo od něj).

Foto: Tomáš Januszek

Cyklisté se vydali na stezku podél Olše - Zvětšit
Velikost: 1 000 x 678 bodů - 240 kB


Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.

Zpět   Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927