Články z médií

14.8.2010  Výstavba důležitých silnic v kraji dostala červenou

Publikováno: Moravskoslezský deník
Strana: 1, 2
Autor: Pleva Martin

Ministr dopravy Bárta zveřejnil seznam dopravních staveb, které se kvůli úsporám zastavují. Škrty se výrazně dotknou především tohoto kraje. Podle zdejších představitelů je jeho rozhodnutí skandální.

OSTRAVA - Rozestavěná silnice v Mokrých Lazcích spojující Ostravu a  Opavu označená jako I/11. Dálniční přiváděč v Ostravě zvaný Prodloužená Místecká. Potřebný obchvat Frýdku-Místku a stejně tak důležitá Prodloužená Rudná. To jsou stavby, na jejichž přínos mohou řidiči v Moravskoslezském kraji v současné chvíli zapomenout. Ministr dopravy Vít Bárta (VV) totiž včera veřejně oznámil to, co se už nějakou dobu šuškalo. Úsporná opatření a tím vyvolané zastavení výstavby silnic se výrazně dotkne právě severovýchodního cípu republiky.

"Nalezené úspory, pro letošní rok v rozsahu šest set milionů korun, umožní pokračovat v budování většiny rozestavěných staveb. Kvůli nedostatku peněz na pokračování v příštích letech však musí být zastaveny čtyři stavby v plné realizaci a jedenáct staveb v přípravě nebo s minimální rozestavěností," vysvětloval Bárta. Regionální představitelé samosprávy se s rozhodnutím ministra nehodlají jen tak smířit.

Bez servítků: Je to skandál

"Považujeme to za skandální rozhodnutí," nebral si servítky náměstek hejtmana pro oblast dopravy Miroslav Novák (ČSSD). Všichni poslanci z  tohoto kraje budou podle něj ve sněmovně kvůli tomuto kroku určitě hodně slyšet. "Zastavení výstavby silnic způsobí tomuto regionu velké problémy. Bohumín je dnes rozestavěnými cestami, které by měly dostat stop, paralyzován. Totéž platí pro Ostravu a její Prodlouženou Místeckou. Tyto a všechny další zdejší zastavené stavby musí pokračovat, a to rychlým tempem. V neposlední řadě i kvůli pomoci zdejšímu ovzduší," zdůraznil ještě Novák.

Stejného mínění je i poslanec a  primátor Opavy Zbyněk Stanjura (ODS). Bártův krok považuje za špatné a  nekoncepční rozhodnutí, na které doplatí všichni obyvatelé nejen z  Opavska, ale z celého kraje. "Konkrétně náš region pak zůstane bez kvalitního připojení na dálnici, což sníží našim firmám a podnikatelům postavení na trhu a jistě bude mít i negativní vliv na zaměstnanost," vyjádřil se Stanjura a dodal, že se  bude snažit toto rozhodnutí zvrátit.

Velká vlna nespokojenosti včera zavládla i na radnici v Bohumíně. Kromě zastavení prací na rozestavěném dálničním přiváděči ze Skřečoně totiž bude v pomalejším rytmu běžet i výstavba posledního úseku dálnice D47 směrem k hranici s Polskem. Z Bohumína už odešel ministru Bártovi dopis, v němž rada města naléhavě žádá o přehodnocení jeho stanoviska. "Jde nám především o pokračování prací na stavbách navazujících na  dálnici, které fatálně ovlivňují dopravu ve městě. Tedy o výstavby mostů v městských částech Skřečoň, Starý Bohumín a Šunychl a kruhových objezdů a propojení obchvatu," uvedl starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD).

Ostrý nesouhlas se seznamem staveb, které by měly mít červenou, zaznívá v neposlední řadě i z Frýdku-Místku, který dnes doslova kolabuje pod náporem aut i kamionů projíždějících jeho středem. Na potřebný obchvat však údajně také nebudou finanční prostředky. "Obchvat je pro Frýdek-Místek absolutní priorita. Rozhodnutí ministra Bárty je pro nás nepřijatelné. Naši občané trpí, denně podle nejnovějších odhadů projede městem 45 tisíc vozidel," reagoval na toto tristní rozhodnutí ministerstva náměstek frýdecko-místecké primátorky Petr Cvik (ČSSD). "Ihned poté, co se informace o zakonzervování stavby obchvatu objevila, jsem písemně kontaktoval ministra Bártu a pozval jej do Frýdku-Místku, aby se na vlastní oči přesvědčil o nezbytnosti obchvatu," dodal Cvik.


Zpět   Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927