Články z médií

24.8.2010  Kdy se tedy dálnice doplazí až k Polsku?

Publikováno: Týdeník Karvinsko
Strana: 1
Autor: Januszek Tomáš

BOHUMÍN - Když před více než dvěma lety starosta Petr Vícha poklepával s vedením ředitelství silnic a dálnic a bossy stavebních firem, jež tuto zakázku realizují, základní kámen stavby šestikilometrového úseku dálnice D47 ze Starého Bohumína k polské hranici, netušil, že to nebude tak jednoduché a kolik mu kvůli dálnici přibude na čele vrásek.

Poprvé musel bojovat za pokračování prací na stavbě dálnice loni v  dubnu, tedy přesně rok po jejím zahájení. Původní termín dokončení byl na podzim roku 2011, tedy ještě dříve než se k dokončení své části zavázali Poláci. Ti budují úsek ze směru od Katovic přes Gorzyce ke státní hranici. K propojení obou částí mělo dojít na jaře roku 2012, tedy několik málo týdnů před zahájením Mistrovství Evropy ve fotbale, které spolupořádají Polsko a Ukrajina.

Jenže ačkoli to vypadalo, že Poláci dostavějí ještě před termínem, loni na podzim se dostali do skluzu, když stát vypověděl smlouvu dodavatelské firmě a vypsal nové výběrové řízení. Češi tak najednou byli "v předstihu". Ovšem s nástupem nového ministra dopravy se vše v mžiku změnilo. Vít Bárta budování obchvatu Bohumína, tedy dostavbu dálnice z Bohumína do  Věřňovic počátkem letošního srpna zastavil a kdy se práce obnoví, na to dnes nikdo nezná odpověď. Nic není platná ani mezinárodní českopolská dohoda o propojení české a polské dálniční sítě u Věřňovic do zahájení evropského fotbalového svátku za dva roky v červnu.

Radnice tak nyní bojuje v prvé řadě za to, aby se do roka dostavěl most ve Skřečoni. Moc by se tím ulevilo komplikované dopravní situaci ve  městě.


Zpět   Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927