Články z médií

2.11.2021  Skřečoni uleví až nová silnice

Publikováno: Týdeník Karvinsko
Strana: 4
Autor: Januszek Tomáš

STAROSTA BOHUMÍNA PETR VÍCHA V ROZHOVORU PRO DENÍK ŘÍKÁ:

Je to brána do Bohumína ve směru od Karviné a Orlové. Jinak poklidná čtvrť však roky trpí tím, že skrz ni vede frekventovaná ventovaná silnice, zahlcená osobními auty i kamiony. To se samozřejmě podepisuje na stavu ovzduší, hladině hluku, náporu na stavby v okolí silnice.
Město dělá všemožná opatření pro zklidnění dopravy i zvýšení bezpečí, ale jak říká starosta Bohumína Petr Vícha, situace se zásadně zlepší až v okamžiku, kdy se postaví nová silnice, která dopravu vyvede úplně mimo. To ale bude tak za deset let...

* Velkým tématem v centru Skřečoně je doprava a samozřejmě bezpečnost – řidičů i chodců. V minulosti se na ulici 1. máje, která je páteřní komunikací, vybudovala cyklostezka, chodník a udělala se další opatření ke zklidnění dopravy a maximální zvýšení bezpečnosti chodců. Chystá se ještě něco dalšího?

Ano. Na základě požadavku občanů jsme před pár lety nechali na výpadovce z Bohumína, nebo chcete-li Skřečoně, instalovat semafor. Aby se tam dala silnice bezpečně přecházet. Máme naprojektovaný ještě jeden semafor, která by měl stát před samoobsluhou U Hanuska. Už jsme získali potřebný pozemek, takže se brzy začne, aby v tom místě přecházení silnice bylo ještě bezpečnější.

* Kolem frekventované ulice 1. máje vedoucí středem Skřečoně se toho už napsalo a namluvilo mnoho. Tranzitní doprava z ní ale zmizí až ve chvíli, kdy se postaví nová silnice, která by měla dopravu od dálnice a z Bohumína směrem na Karvinou vést úplně mimo Skřečoň...

Ano, přeložka silnice I/67 je v přípravě, nedávno jsme to se starostou Dětmarovic, jich se to také týká, ověřovali. A skutečně se na přípravě pracuje, dělají se geologické průzkumy, podklady pro studii vlivu na životní prostředí (EIA) a další věci. Ona ta silnice se v konečné fázi postaví za dva tři roky, ale příprava bude trvat pět šest sedm let. Důležité je, že přípravy konečně běží.

* Kudy přesně má ta silnice vést a skutečně se lidem v této lokalitě uleví?

Silnice povede z kruhového objezdu u přivaděče na dálnici v Šunychlu, poté podél dálnice na Novou Ves a stočí se k železnici, povede přes katastr Věřňovic do Dětmarovic, za elektrárnou, a napojí se to u benzinky v Koukolné a přes Nové Pole do Karviné. Ovšem ne v celé Skřečoni trápí lidi doprava, nejhorší je situace právě na ulici 1. máje a nejbližším okolí. Vše se ale změní až s tou novou silnicí.

* Je ještě něco dalšího, co lidem ve Skřečoni obtěžuje život, na co by si mohli stěžovat?

Myslím, že druhá věc, která část tamních obyvatel trápí, jsou nepřizpůsobiví. Hned za mostem je pár domů, v nichž žijí v pronájmu mnohočlenné rodiny a lidé z okolí si na jejich chování dost stěžují. S tím se ale nedá nic dělat. Něco podobného máme i v centru Bohumína. Ty městské části na to nebyly zvyklé, teď to bohužel zažívají naplno.

* Plánuje město ve Skřečoni nějaké investice?

Momentálně se dělá kanalizace na ulici Úvozní, posiluje se tam vodovod, aby se tam mohlo dále stavět. Příští rok začne rekonstrukce kanalizace v části od kruhového objezdu ve Skřečoni, kolem kostela směrem k Nové Vsi.

* Je podle vás Skřečoň dobré místo pro bydlení?

Myslím, že ano. Že to každý, kdo tam bydlí, potvrdí. Pro město jsou tam prioritou školky a škola, kde se postupně budují nové učebny. Předloni jsme tam dělali novou střechu.

* Součástí Skřečoně je Nová Ves. Jak si město hledí tamních obyvatel? Plánujete tam v nejbližší době nějaké investice?

Spíš než plánujeme, tak řešíme, jak odvádět vodu, která se tam vždy nahromadí při prudkých deštích. Když hustě prší, i krátkodobě, vystoupá voda z koryta Lutyňky a je průšvih. Funguje tam sice soustava několika čerpadel, ale s přibývající rodinnými domy se voda dostává do míst, kde zůstává. Musíme tedy vymyslet, jak ji dostat pryč, třeba nějakým dalším čerpadlem.

* Je něco, na co si lidé z Nové Vsi stěžují, co jim chybí?

Chtěli by chodník, ale tam není kde ho vybudovat. Co se naopak realizuje, je pergola, kterou město staví tamním dobrovolným hasičům, aby měli komfort, když pořádají nějaké akce pro sousedy i přespolní.

* Jak moc omezuje život a rozvoj Nové Vsi fakt, že stále nejsou definitivně vytyčeny trasy budoucí vysokorychlostní železnice? Až se definitivně určí, ovlivní to nějak rozvoj Nové Vsi? Bude se moci například stavět? Víte, v jakém je to všechno stádiu?

Podle mých informací probíhají jednání s polskou stranou na celostátní úrovni, aby se stanovil jeden bod. Podle aktuálních zpráv se bude provádět posuzování vlivů na životní prostředí u dvou variant. Obě jsou pro Bohumín i sousední Dolní Lutyni příznivé, neohrozí náš nově vzniklý lesopark. Písemná dohoda ale zatím schválená není. Teď se prý dělá studie, kudy trať povede do Věřňovic. Od Ostravy má vést podél té stávající a pod bohumínským nádražím to má jít údajně tunelem podzemí, ale zase se neví, kde to mají vyvést na povrch. No, bude to zajímavé. Myslím si ale, že toto všechno je otázka vzdálenější budoucnosti.

O OBCI ROK ZALOŽENÍ 1305 POČET OBYVATEL 2527

ZAJÍMAVOSTI

Vzhledem k močálovité krajině bylo ve večerních hodinách slyšet časté skřehotání žab, čímž vznikla jedna z verzí názvu Skřečoň.



Zpět   Vytisknout


Aktuality



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.



7.6.2023
Otevřený dopis ministru životního prostředí

Vážený pane ministře,

jako představitel města střední velikosti o 20 tisíci obyvatelích, které přes dvacet let buduje systém odpadového hospodářství, neustále reaguje na vývoj odpadové legislativy a nastavené cíle pro obce, se musím vyjádřit k Vašemu dopisu z 22. 5. 2023, určeného obcím. Reagovat na něj musím i jako senátor, který se k návrhu zákona o obalech bude vyjadřovat v legislativním procesu.

V Programovém prohlášení vlády bylo uvedeno: "Zvážíme zavedení dalších systémů zálohování obalů (PET, hliník)." Na tiskové konferenci 16. 5. 2023 jste uvedl: „Nebavíme se o tom, zda systém bude, to je rozhodnuto. Bavíme se o tom, jak bude fungovat.“ Věřím, že jste tato slova mínil v nadsázce a máte skutečně zájem diskutovat a slyšet názory měst a obcí, kterých se zavedení zálohování významně dotkne, ale také stanoviska z řad odborné veřejnosti působící v oblasti odpadového hospodářství.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369479