Články z médií

17.6.2015  ČSSD nechce zvyšovat rychlost na dálnicích, ODS je pro

Publikováno: Zpravodajství ČTK

Rubrika: Parlament, státní spr. - Praha, Středoč. kraj, ČR

PRAHA (abz) - Senátoři ČSSD se kloní k tomu, aby se po  českých dálnicích mohlo i nadále jezdit maximální rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Naopak občanští demokraté zvýšení rychlosti na 150 km/h podporují, podle nich je ovšem diskuse o rychlosti zástupná a jen odvádí pozornost od jiných změn novely o pozemních komunikacích, kterou bude na dnes zahájené schůzi projednávat Senát.

Předseda senátorů ČSSD Petr Vícha novinářům řekl, že v této otázce budou mít členové klubu volné hlasování. Většina je ale pro zachování současné maximální rychlosti - mimo jiné kvůli současnému stavu českých dálnic. "Jsem z Ostravy a my po  té hrbolaté dálnici stejně jezdíme šedesátkou," komentoval Vícha situaci na opravované D1.

Šéf senátorského klubu ODS Jan Kubera je ale přesvědčen o tom, že debata o rychlosti na dálnicích je jen "hezká finta", jak odvést pozornost od jiných bodů novely, například o tom, že se má výrazně zvýšit pravomoc policie při úpravách místních komunikací. Rychlost je podle něj jen trojí: nulová, přiměřená a nepřiměřená, a  stejně záleží na dopravní situaci a stavu vozovky, které musí řidič přizpůsobit svou jízdu. "Šinkanzen má taky větší rychlost než motoráček, a přesto se staví vysokorychlostní tratě," argumentoval Kubera.

Obává se, že pokud Senát vrátí novelu kvůli rychlosti, Sněmovna horní komoru přehlasuje a schválí původní verzi, a nepodaří se tak prosadit jiné, pozitivní změny.

Zvýšení rychlosti na dálnicích odmítl i senátní výbor pro dopravu. Proti zvýšení se postavili také ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a  prezident Miloš Zeman, který kvůli této pasáži už pohrozil vetováním novely. Výbor souhlasil pouze s obdobným zvýšením rychlosti o 20 km/h na  některých silnicích první třídy.

Zvýšení povolené rychlosti na některých dálnicích prosadila do vládní novely Sněmovna na návrh poslance ODS Ivana Adamce, podle něj by se  vyšší rychlostí mohlo jezdit za dobrého počasí a nízké intenzity dopravy především na nově vybudovaných úsecích dálnic, pokud to umožní elektronické dopravní značky. Ministr dopravy ale namítl, že česká dálniční síť zatím na takovouto rychlost není stavěná. Také podle dopravní policie by toto zvýšení rychlosti na dálnicích představovalo riziko pro bezpečnost provozu.

Senátní výbory doporučily také z návrhu odstranit ustanovení posilující právo policie vůči stavebním úpravám místních komunikací. Policie nebo ministerstvo vnitra by podle sněmovní verze mohly zakázat takovéto úpravy, které provádějí obce.


Zpět   Vytisknout


Aktuality



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.



7.6.2023
Otevřený dopis ministru životního prostředí

Vážený pane ministře,

jako představitel města střední velikosti o 20 tisíci obyvatelích, které přes dvacet let buduje systém odpadového hospodářství, neustále reaguje na vývoj odpadové legislativy a nastavené cíle pro obce, se musím vyjádřit k Vašemu dopisu z 22. 5. 2023, určeného obcím. Reagovat na něj musím i jako senátor, který se k návrhu zákona o obalech bude vyjadřovat v legislativním procesu.

V Programovém prohlášení vlády bylo uvedeno: "Zvážíme zavedení dalších systémů zálohování obalů (PET, hliník)." Na tiskové konferenci 16. 5. 2023 jste uvedl: „Nebavíme se o tom, zda systém bude, to je rozhodnuto. Bavíme se o tom, jak bude fungovat.“ Věřím, že jste tato slova mínil v nadsázce a máte skutečně zájem diskutovat a slyšet názory měst a obcí, kterých se zavedení zálohování významně dotkne, ale také stanoviska z řad odborné veřejnosti působící v oblasti odpadového hospodářství.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 368842