Pořad: Zprávy ve 12
Tereza KRUČINSKÁ, moderátorka
--------------------
Senát řeší zvýšení rychlosti na vybraných úsecích dálnic. Horní komora parlamentu projednává novelu o pozemních komunikacích. Proti návrhu se se postavil výbor pro dopravu. Předloha tak nejspíš poputuje zpět do sněmovny. A přímo v Senátu je kolegyně Anna Racková. Anno, pěkné poledne i tobě. O jakých dalších bodech této novely se diskutuje?
Anna RACKOVÁ, redaktorka ČT, Praha
--------------------
Pěkné poledne. Senátoři vedou spor také o to, kdo by se měl starat o zeleň v okolí silnic, protože ta novela, tak jak přišla z Poslanecké sněmovny, počítá s tím, že by ta odpovědnost byla na obcích. Senátoři ale říkají, že by to měl být vlastník silnic, tedy Ředitelství silnic a dálnic. Senátoři se shodují také na tom, že je potřeba zrušit v zákoně takzvané policejní veto, kterým by mohla policie rušit dopravní stavby. Taková shoda ale není právě okolo rychlosti na dálnicích.
Jaroslav KUBERA, předseda senátorského klubu strany /ODS/
--------------------
Kinetická energie při 130 kilometrech za hodinu je nižší, než při 150 evidentní, to je znalost z fyziky ze základní školy, ale zrovna tak energie Shinkansenu je asi větší než energie motoráčku a přesto se snažíme dělat vysokorychlostní tratě.
Petr VÍCHA, předseda senátorského klubu strany /ČSSD/
--------------------
My tady budeme mít samozřejmě volné hlasování, ale většinově to vypadá, že se kloníme k tomu, aby na našich dálnicích zůstala rychlost 130 kilometrů v hodině.
Publikováno: ČT 1
Datum: 17.6.2015