Nový most přes železnici v Bohumíně začne sloužit dopravě

BOHUMÍN - Řidiči budou moci od soboty využívat nový most přes železniční trať v Bohumíně. Skřečoňský most je součástí budovaného obchvatu města, který bude zároveň přivaděčem dálnice D1 pro velkou oblast Karvinska. Je také jednou ze staveb, které chtěl loni tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) zastavit, proti čemuž lidé protestovali. Most dnes otevřeli zástupci ministerstva dopravy, města a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby."Končí tím největší dopravní omezení ve městě za poslední léta. Výrazně to ulehčí dopravě ve směru od Karviné a městské části Skřečoň," řekla bohumínská mluvčí Lucie Balcarová. Doplnila, že most bude řidičům k dispozici od sobotních 08:00.

Nový most je dlouhý 100 metrů a váží 650 tun. Zavěšená konstrukce se skládá ze čtyř mohutných pylonů a 56 ocelových prutů. Stavba mostu včetně dálničního přivaděče má stát celkem 870 milionů korun. Starosta Petr Vícha (ČSSD) řekl, že otevření mostu je důležité, pro město ještě důležitější je však dokončení dálnice do Polska a asi kilometrového přivaděče od mostu k dálnici. "Teprve přivaděč bude znamenat definitivní odklon nákladní dopravy z centra města. Zatím to vypadá nadějně, protože podle posíleného rozpočtu by se to dostavět mělo," řekl Vícha.

Náměstek ministra dopravy Ivo Toman dnes řekl, že v návrhu rozpočtu na příští rok je 150 milionů korun na pokračování stavby dálničního přivaděče. "Předpokládáme, že do poloviny příštího roku by tato stavba měla být hotová. V rozpočtu též máme částku na dokončení dálnice z Bohumína na státní hranice s Polskem," řekl Toman. Dálnice by měla být zprovozněna před zahájením fotbalového mistrovství Evropy v Polsku a její dokončení se koordinuje s polskou stranou.

Vícha uvedl, že nový most je také symbolem úspěšného odporu bohumínských obyvatel proti rozhodnutí zastavit jeho stavbu. Starý skřečoňský most, který už nevyhovoval, se uzavřel v listopadu 2009, přičemž uzavírka měla trvat 19 měsíců. Tehdejší ministr Vít Bárta však v rámci úsporných opatření loni v srpnu stavbu nového mostu zastavil. "Bohumínští se proti jeho rozhodnutí vzbouřili, za deset dní se pod petici za jeho dostavění podepsalo přes 10.000 lidí a ministr stavbu nakonec opět povolil," připomněla Balcarová. Stavba se však protáhla, a trvala tak téměř dva roky.

Nový skřečoňský most je jedním ze tří mostů, po kterých se v Bohumíně mohou řidiči dostat přes vlakovou trať. Spojuje centrum s částí Skřečoň a silnicí na Dolní Lutyni, Dětmarovice a Karvinou. "Všichni teď budou moci jet přímou cestou a nebudou muset používat dlouhé objížďky, které v některých místech způsobovaly dopravní kolaps," řekl starosta.

Kvůli stavbě nového mostu teď čeká oprava Lidickou ulici, po níž vedla téměř dva roky objížďka a cesta proto dost trpěla. Oprava začne 17. října a potrvá do 6. listopadu. Během té doby bude uzavřena pro osobní auta, ale zůstane průjezdná pro autobusy a nákladní dopravu. Ve dnech 22. až 24. října a 5. a 6. listopadu pak bude ulice uzavřena úplně.

Vlastimil Vyplel

Autor: Vyplel Vlastimil

Publikováno: Zpravodajství ČTK

Datum: 14.10.2011

Zpět

Zajímavé

Odkazy