Boj o most v Bohumíně podpoří i petice

BOHUMÍN (mik) - V Bohumíně nevzdávají boj o dostavbu strategického skřečoňského mostu. Ten je jednou ze čtyř staveb, které se ocitly na černé listině ministra dopravy Víta Bárty a dostaly od něj červenou. Zástupci města i jeho obyvatelé jsou však připraveni o dokončení mostu bojovat do posledních sil i chvíle. Mezi lidmi začíná kolovat petice proti zastavení stavby nového skřečoňského mostu. Město své obyvatele v jejich iniciativě podporuje a pomáhá jim. "Pokud nás budou chtít podpořit také obyvatelé okolních měst, na které zastavení výstavby skřečoňského mostu také dopadá, budeme jen rádi," uvedla členka petičního výboru Marie Valuštíková. Starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD) předpokládá, že ministr Bárta nedostal úplné informace, a akci zastavil podle jejího názvu Skřečoň-Bohumín obchvat. "Někdo prostě selhal a nepřipravil dobré podklady a neinformoval jej, že na začátku této investiční akce stavaři snesli starý most a nový most je ve vysokém stupni rozestavěnosti. Věříme, že až pan ministr do Bohumína přijede, vyslechne si věcné i technické argumenty a na místě uvidí, jak moc rozestavěný most je, tak jej to přesvědčí, že své stanovisko změní a most bude dostavěn," doufá starosta. Jak uvádí v tiskové zprávě mluvčí radnice Lucie Balcarová, bez mostu je teď Bohumín odtržen od hlavního silničního spojení na Karvinou. Místo něj vyrostlo uprostřed Bohumína obrovské staveniště. Obyvatelé městské části Skřečoň jsou teď odříznuti od centra města. Pěší, cyklisté, maminky s kočárky klopýtají po provizorní lávce. Automobily i kamiony projíždějí dlouhými objížďkami přes centrum města a působí na dalších křižovatkách kolaps. Objízdné trasy jsou pod koly tisíců aut, které jimi denně projedou, v dezolátním stavu. Město před zahájením stavby nového skřečoňského mostu chtělo garance, že když dojde ke stržení starého mostu, tak budou peníze i na dokončení mostu nového. Ty od Ředitelství silnic a dálnic dostalo. Podle starosty měl být most dokončen příští rok v červenci. Celkové náklady této investice jsou zhruba 920 milionů bez DPH a více než polovina je již proinvestována. "Vlastní konstrukce mostu je již na stavbě a je finančně nákladné a technicky takřka nemožné stavbu v této fázi konzervovat. Na stavbě dálnice a přivaděče přímo v Bohumíně je možné najít jiné věci, které lze odložit, anebo udělat později. Je možné použít třeba jiné vrstvy podloží, namísto betonových protihlukových zábran použít plastové, anebo jejich realizaci rozložit v čase. Úspory je možné najít, ale ne na mostě," upřesnil Vícha.

Publikováno: Haló noviny

Datum: 19.8.2010

Zpět

Zajímavé

Odkazy