Konečná: Je to skvělý předvolební marketingový tah strany VV

BOHUMÍN (mik)- Stavba skřečoňského mostu bude pokračovat. Při své včerejší návštěvě Bohumína to slíbil ministr dopravy Vít Bárta (VV), který přitom výstavbu této důležité komunikace původně zastavil. Lidé včera Bártovi při příjezdu na radnici v Bohumíně předali petici s více než 10 000 podpisů za dostavbu mostu, který je součástí přivaděče k D1. "Bohumínský most bude stát do příštího léta. Postavíme ho tak, abychom ušetřili finance na stavbu Místecké ulice v Ostravě,"uvedl po jednání na místní radnici Bárta, podle něhož se most bude stavět v nejnutnější podobě a s co nejnižšími náklady. To bude znamenat, že stavba celého přivaděče k dálnici D1, jehož součástí most je, pokračovat nebude. Zejména obyvatelé bohumínské Skřečoně, kteří jsou kvůli chybějícímu mostu odříznuti od centra města, zprávu o dostavbě mostu přivítali. "Je to pozitivní zpráva pro občany Bohumína, potvrdilo se, že neprotestovali zbytečně," řekl starosta Bohumína Petr Vícha (ČSSD), podle něhož se s Bártou ještě dohodli na dostavbě důležitého kruhového objezdu. Vzhledem k tomu, že Věci veřejné kandidují jak v Bohumíně, tak v Ostravě, je to od ministra Bárty skvělý marketingový tah. Nehledě na to, že na základě toho stihl bez výběrového řízení vyměnit šéfa Ředitelství silnic a dálnic a dosadit si na tento post svého člověka. Nyní čekáme, koho dalšího nám vymění. (Podle včerejšího serveru Lidových novin chce Bárta snížit počet zaměstnanců ministerstva dopravy o 17 procent, pozn. red.). "To je důkaz transparentnosti a politické kultury, kterou nám Věci veřejné před volbami slibovaly," řekla Haló novinám v reakci na Bártovy kroky poslankyně za Moravskoslezský kraj Kateřina Konečná (KSČM). Podle ní zmatek, který ministr dopravy způsobil, přinesl trápení lidem nejen v takto dotčených lokalitách, ale i v celých regionech, protože stavby, které zastavil, jsou strategické. Bárta se za svou ukvapenost opět občanům Bohumína omluvil, protože prý na rozhodnutí, které dopravní stavby zastaví, měl pouhé čtyři dny. "Každý den odsunutí rozhodnutí by nás stál desítky milionů korun," upozornil ministr. "Já vždycky tvrdím, že než člověk udělá nějaké zásadní rozhodnutí, měl by si důkladně prostudovat všechny podklady. Na druhou stranu každopádně vítáme pokračování stavby v Bohumíně a pevně věříme, že podobná rozhodnutí ministr učiní i v případě dalších dopravních staveb v Moravskoslezském kraji," podotkla Konečná. Nicméně Bárta po jednání v Bohumíně nechtěl dopředu prozradit, jestli budou pokračovat v Moravskoslezském kraji také další zastavené stavby, prodloužení Místecké ulice jako součást dálničního přivaděče k D1, obchvatu Frýdku-Místku nebo silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou. "O nich teprve budeme jednat," řekl na dotaz ČTK. S výsledkem návštěvy ale nejsou spokojeny obce na Opavsku, které prosazují dostavbu silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou. Zarazilo je, že ministr s nimi nepřijel vůbec jednat. "Ministr dopravy svým přístupem ignoruje 132 000 obyvatel členských obcí našeho Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57, kteří podporují urychlenou výstavbu silnice I/11," uvedlo sdružení v prohlášení. Spokojen rovněž nebyl se závěrem schůzky s ministrem dopravy starosta Ostravy-Poruby Lumír Palyza (ČSSD), který se zúčastnil jednání na krajském úřadu. Tento ostravský obvod volá po výstavbě prodloužení Rudné ulice, která by odvedla hustou dopravu z centra městské čtvrti. "To, že nejsou peníze, pro mě není argument," podotkl Palyza.

Publikováno: Haló noviny

Datum: 28.8.2010

Zpět

Zajímavé

Odkazy