Zeptejte se

Máte na mě jakýkoliv dotaz? Neváhejte a zeptejte se...

14.4.2019, 14:51   Karolína Vaverková

Zdravím Vás, pane senátore, ráda bych se Vás zeptala na postoj klubu ČSSD, až bude horní komora rozhodovat o novele k EET. Mohu prosím vědět, zda bude volné hlasování nebo závazné? Hodlá klub ČSSD novelu k EET podpořit? Děkuji. Karolína Vaverková, redaktorka Echo24

Odpověď:

Dobrý den. Zákon ze Sněmovny ještě do Senátu ani nedorazil, takže je předčasné předjímat hlasování. To bude ale jako vždy naprosto volné. Jistě bude záležet na odborném legislativním stanovisku, zda neobsahuje novela nějaké nedostatky. Pokud se týká odborné stránky, většinou kolegové dají na odborné stanovisko našich členů hospodářského výboru. S pozdravem Petr Vícha




10.2.2019, 16:57   Otomar Malík, Havířov

Dobrý den,

reaguji na Vaše sdělení v Radničních listech Havířov a touto cestou se na Vás obracím. Blahopřeji ke znovuzvolení, ale jako občan Havířova mám k Vám jisté výhrady. Za předchozího období jsem neregistroval, ale mohu se  mýlit, že jste ani jednou nezavítal za občany Havířova. Chápu, že Vaše rodné město Bohumín, je Vám přednější, ale myslím, že byste se měl starat o všechna města, která spadají do Vašeho senátorského obvodu.

Proto se Vás ptám, co v tomto volebním období budete dělat konkrétně pro občany města Havířov. Kdy se s nimi potkáte. Jak  budete, řešit  otázku tzv. nepřizpůsobivých občanů, kterých se ve Vašem městě zbavujete a oni se hojně stěhují do dalších měst, i do Havířova.

Jaké konkrétní dotace a podporu zaměstnanosti hodláte konkrétně pro město Havířov prosadit?

Vaše město kvete. Co uděláte proto, aby kvetlo i město Havířov. Ano, máme svoji samosprávu, ale bez Vaší pomoci je obtížnější něco prosadit.

A  v neposlední řadě chci, abyste otevřeně vystoupil proti chování České televize, která dle mého názoru neinformuje občany objektivně, její  zpravodajství, zejména p. Moravec, prezentuje především své názory, a není moderátor, nýbrž prezentuje své vidění světa, a negativně tak  ovlivňuje xx voličů. Česká televize musí za každou cenu, vždy prezentovat objektivní zpravodajství. Čtu spoustu stížností na Českou televizi, ale nikdo s tím nic nedělá. Chci vědět, jaký máte na to názor a jaké budete v této věci konat kroky.

Děkuji za odpověď.

Otomar Malík

Odpověď:

Vážený pane Malíku,

děkuji za blahopřání k úspěchu ve volbách, snad Vás nezklamu svou odpovědí. I v minulém období jsem se poměrně pravidelně zúčastňoval jednání zastupitelstva statutárního města Havířova a v Havířově jsem byl mnohokrát. Několikrát dokonce s předsedou Senátu Milanem Štěchem a na  výjezdu senátního Výboru pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí.

Za naprosto nejdůležitější však považuji to, že se každý měsíc setkávám se všemi starosty okresu Karviná na pravidelných schůzkách, na  nichž se vzájemně informujeme o problémech, které nás společně trápí a o názorech na legislativu. A to je především prací senátora. Při schvalování zákonů se pokusit o to, aby vyhovovaly obcím a tudíž lidem, kteří v nich žijí.

Senátor nemá možnosti zařizovat dotace, v  Senátu se neschvaluje ani státní rozpočet, v tomto Vás tedy zklamu. V  této oblasti nemohu pomoci žádnému městu. Osobně za největší úspěch považuji změny zákona o loteriích, které daly městům možnost regulovat hazard a herny. Jak toho využijí, je však už v rukou samosprávy a vedení jednotlivých měst. Podobně jako hazard se nám v Senátu podařila prosadit možnost vyhlásit ve městech tzv. bezdoplatkové zóny. A opět je na samosprávách a jejich vedení, jak s ní naloží. V Bohumíně jsme toho využili a zavedli je, rozhodnutí vedení Havířova opravdu z pozice senátora ovlivnit nemohu. Ovšem „bezdoplatkové zóny“ situaci s nepřizpůsobivými nevyřeší, to musí ministerstvo zapracovat na změně systému vyplácení sociálních dávek. Momentálně společně usilujeme o  zvýšení počtu veřejně prospěšných pracovníků (tzv. VPP) za podpory úřadů práce, kdy se snažíme zapojit do úklidu měst dlouhodobě nezaměstnané, kteří od státu pobírají sociální dávky. Společně bojujeme také o  výstavbu obchvatů Havířova a také Karviné. Trápí nás nedostatek míst v  domech pro seniory, což je zejména v Havířově velký problém, který je spojený s tím, že město vzniklo velmi rychle, a proto jeho obyvatelé najednou zestárli, a počet míst nestačí. A také situace ve zdravotnictví není v našem okrese jednoduchá, nemocnic je dost, ale lékařů a sester málo...

Zkrátka, je stále co řešit a považuji to za mnohem důležitější než problém nestrannosti médií. Přiznám se, že na televizi se dívám zřídka a  na nedělní debaty Václava Moravce nikdy. Možná je to jednodušší řešení…

Pevné zdraví Vám přeje

Petr Vícha

Reakce na odpověď:

Dobrý den,

děkuji za odpověď, a doufám, že se Vám bude práce dařit. Přeji hodně sil a snad větší prezentaci toho, co se Vám v našem  regionu podařilo.

Otomar Malík




6.12.2018, 7:12   Vladimír, Dolní Lutyně

Dobrý den, pane Vícho. V posledních čí spíše ve všech volbách jsem volil všechny lidi, kteří mi stáli za to, protože jsem je tak nějak znal. Vás jsem volil do Senátu i z důvodu zlepšení ovzduší tady u nás. Dnes se otočil vítr a v Dolní Lutyni je nedýchatelno... 400 mikro... Víme oba, o čem píšu. Vím, je to více jako sisyfofská práce, ale právě i proto jsem Vás volil do Senátu, kde máte snad větší možnost tlačit a tlačit na tohle mnoha způsoby... Zkusím Vám to popsat jinak: DUSÍME SE TADY!!! Vladimír, Dolní Lutyně

Odpověď:

Dobrý den, informace o ovzduší dostáváme každý den smskou. Víme, jaký je někdy dramatický stav, je to někdy bohužel nejen cítit, ale i vidět. Ovšem je to opravdu boj na dlouhou trať, je pomalý, ale každý malý krůček má svou cenu! Slibuji, že se tím budu zabývat, jak jen budu moci. Petr Vícha




1.9.2018, 18:19   Mikoláš Rec

Vážený pane starosto,

píši Vám kvůli plánovanému projektu revitalizace budov takzvané Červené kolonie na ulici Okružní v Bohumíně. Rád bych na Vás apeloval ve snaze zamezit dehonestaci těchto cenných budov, které si troufám označit za jedny ze symbolů Bohumína. Zvolené řešení rekonstrukce je dle mého názoru velmi nešťastné. Typický cihlový plášť těchto budov by byl klasickým zateplením nenávratně znehodnocen. Takové budovy, jako jsou v rámci Červené kolonie, by měly být výkladní skříní města jako je Bohumín. Odráží se  v nich nejen jeho průmyslová historie. Prosím, nenechte se  připravit o toto dědictví. Srdečně Mikoláš Rec

Odpověď:

Dobrý den. My ale chceme zachovat cihlový ráz. Zateplení bude vnitřní. Možná jste viděl starý návrh řešení a  vizualizaci. Jednoznačně jsme zvolili řešení ponechat stávající ráz. S pozdravem Petr Vícha




29.8.2018, 14:33   David Ondráčka, ředitel Transparency International - Česká republika, o.p.s.

Vážený pane,

Transparency International Česká republika od prvních prezidentských voleb v roce 2013 monitoruje každou volební kampaň v ČR z  hlediska transparentnosti financování a vedení. Cílem je přispět k  hlubší veřejné kontrole férovosti kampaně ještě v jejím průběhu.

I v letošním roce budeme kandidáty na senátory Parlamentu ČR hodnotit podle kritérií (viz dotazník níže), která jdou mnohdy nad rámec jejich zákonných povinností. Tímto Vám chceme oznámit, jaké informace považujeme za standard, o němž by veřejnost měla být informována. Jejich dostupnost bude předmětem našeho hodnocení.

Budeme Vám vděčni, pokud nám informace rozhodné pro evaluaci poskytnete písemně.

Poskytnete nám tím současně souhlas se zveřejněním údajů, jež by veřejné měly být. Nicméně primární je, zda jsou tyto informace přístupné voličům, a proto je budeme hledat i po vlastní ose. Pro naše hodnocení tedy není rozhodující, zda data poskytnete nám, byť nám to velice pomůže.

Vyplněný dotazník nám prosím zašlete do 3. 9. 2018.

Hodnocení transparentnosti kampaně TI zveřejní​ na konci září na webu http://www.transparentnivolby.cz/komunalni_senat2018.

Věřím, že transparentnost politických kampaní je naším společným zájmem, a děkuji Vám, že se na otevřené kampani do Senátu podílíte.

PŘÍLOHA: DOTAZNÍK DOBRÉ PRAXE TRANSPARENTNÍ SENÁTNÍ PŘEDVOLEBNÍ KAMPANĚ

1) Celkové výdaje.

Zveřeňujete[i] celkovou sumu plánovanou k utracení v předvolební kampani před volbami do Senátu PČR? Pokud ano, kde?

1.1) Zveřejňujete odhad struktury výdajů? Kde?

Můžete nám sdělit odhad struktury rozložení veškerých nákladů na kampaně do Senátu, alespoň přibližně?

- mzdy a dohody pro spolupracovníky a členy volebního týmu: ______________

- inzerce, propagace, PR, audio-vizuální produkce, provozní náklady na kontaktní kampaň (doprava, ubytování apod.): ______________

- náklady kanceláře: ______________

- náklady na dobrovolníky: ______________

1.2)  V jakých poměrech rozpočtu plánujete využívat placenou propagaci?

billboardy a tištěné plakáty: ___ %

inzerce v online médiích: ___ %

inzerce v tištěných médiích: ___ %

kontaktní část kampaně: ___ %

1.3) Online výdaje. Je zveřejněn poměr výdajů na on-line kampaně na sociálních sítích (FB, Twitteru ap.), vůči ostatním on-line médiím (bannerová reklama, placené články, placený trolling, inzerce na Google)? Kde?

Můžete ji sdělit nám?

Facebook: ___ %

Placený trolling na FB a twitteru: ___ %

Ostatní sociální sítě: ___ %

Inzerce v on-line médiích: ___ %

Ostatní náklady kampaně na internetu (AdWords, placené PR články apod.):  ___ %

1.4) Kandidujete zároveň do Senátu i do místního zastupitelstva? Odlišujete jasně rozpočet a účetnictví na kampaně do Senátu a na kampaň pro volby do místních zastupitelstev? - Kde lze tyto informace najít ve veřejně dostupných zdrojích?

2) Transparentní účet.

Můžete nám poskytnout link volebního transparentního účtu pro senátní kampaň?

3) Finanční management kampaně.

Jak jsou rozděleny náklady na kampaň mezi Vás a stranu? Zveřejňujete tyto informace? Kde?

3.1) Pokrývá strana kampaně všech svých kandidátů na senátora v plné výši, nebo někteří kandidáti kampaně hradí částečně z vlastních prostředků? Jakou měrou? Kde je to zveřejněno?

3.2) Podílí se centrála na kampani nefinančně? Pokud ano, lze příspěvek vyčíslit a specifikovat?

4) Struktura příjmů.

Znáte a zveřejňujete předběžné zdroje financování kampaně i jiným způsobem, než na svém volebním TÚ? Kde?

4.1) Dary. Zveřejňujete samostatně a přehledně aktualizované informace o všech svých dárcích mimo zvláštní transparentní účet (např. v seznamu dárců). Kde?

4.2) Nepeněžní plnění. Zveřejnil/a jste průběžně nefinanční plnění, která přijímáte?

5) Volební akce.

Zveřejňujete seznam všech veřejných akcí v rámci kampaně (setkání s voliči, debaty, kulturní akce, apod.)? Kde?

6)  Volební tým.

Zveřejnil/a jste složení svých volebních týmů, jež se na kampani podílí ve formě strategického plánování akcí, jejich organizace aj. s uvedením rolí jednotlivých členů v kampani (včetně individuálních poradců)? Kde?

6.1) Zveřejnil/a jste, zda se na kampani budou podílet mediální (PR, reklamní apod.) agentury, kde a které?

7) Stranická podpora.

7.1) Jste členem politické strany?

ano / ne

7.2) Vaši kandidátní listinu

A) podala politická strana (která)

B) jste podal/a Vy

7.3) Kandidujete s podporou (dalších) stran či hnutí? Kterých?

7.4) Uvádí strany na seznamech kandidátů (např. na oficiální webové stránce) i případné další strany, které Vás podporují?

ano / ne

7.5) Je zveřejněna Vaše smlouva s politickou stranou? Kde?


[i] “Zveřejněním” míníme, že informace je snadno zjistitelná z jednoho zdroje - ideálně z oficiální webové stránky subjektu, nebo například komplexní tiskovou zprávou (pokrývající výše uvedená témata) pro média. Za zveřejnění samozřejmě platí, pokud jste danou informaci sdělil serióznímu médiu s celorepublikovým dosahem v rámci rozhovoru, článku apod.

Odpověď:

Vážený pane řediteli,

Váš dotazník mne pobavil. Je to z Vaší strany totiž jistým způsobem vydírání. Jaké mohou být varianty? Kandidát, který dodržuje naprosto transparentně požadavky zákona, ale neodpoví Vám a nesdělí další podrobnosti, bude nazván zatajujícím, netransparentním lumpem. Kandidát, který Vám odpoví, že Vám nic nesdělí, dopadne stejně. Kdo vyplní beze zbytku vše, bude pochválen, ale jinak bude za blbce, protože je tím narušena soutěž a může být znevýhodněn. I volby jsou soutěží politických stran či kandidátů. Je to si podobné jako by měl trenér Sparty veřejně před zápasem sdělit, koho z hráčů postaví, jakou budou mít taktiku, kdo a jak bude zahrávat standardní situace, zda budou útočit či bránit.

Tak jsem si trochu ulevil a napsal Vám, co si o tom myslím. Můžete mne za to také nějak potrestat.

Na druhé straně nemám absolutně co tajit. Na kampaň nemám miliony, a to hlavně proto, že si nemyslím, že reklama, billboardy a inzerce je víc než dlouhodobá poctivá práce. Tudíž Vám sděluji, že kandiduji za ČSSD, jsem jejím členem, podporu (morální, to je pro mne důležité znamení, že jsem se choval v předchozím období slušně) mi vyjádřili také STAN a KDU-ČSL. Smlouvu s nimi o podpoře podepsanou nemám.

Na předvolební kampaň mám 300 tisíc korun a podle letošních finančních vnitřních pravidel ČSSD pro senátní kampaň je to tak, že 100 tisíc vloží na transparentní účet ČSSD (https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=-15) kandidát a 200 tisíc strana.  Nepočítám s žádnými dary a sponzorskými příspěvky.

Za tuto částku pořídím plakáty a jejich výlep, letáčky a jejich roznos poštou do schránek. Mám reklamní polep manželčina auta, kterým jezdíme po okrsku, a tudíž bude i nějaký náklad na benzín. Budu také rozdávat růže a drobné propagační předměty. Kromě toho jsme ve spolupráci s místními organizacemi ČSSD vyrobili další společný letáček. Plakáty a letáky budu mít i pro druhé kolo. Snad vyjde ještě na reklamní polep autobusu. Žádné billboardy a zřejmě ani inzerce, možná se do rozpočtu vejde v nějakém tisku poděkování voličům za účast v 1. kole senátních voleb.

Na svém webu se snažím doplňovat svůj program, ale protože jsem starostou a senátorem, na nějakou kampaň není moc času. Facebook ani jinou sociální síť v rámci zachování duševního zdraví zatím nepoužívám.

Pomáhá mi rodina a kolegové z naší místní organizace ČSSD. S pomocí mediálních agentur nepočítám. Ještě abych nezapomněl - ano, kandiduji i do městského zastupitelstva, a tak je o tom v jednom volebním materiálu pro komunální volby zmínka a nechybí tam má fotka jako kandidáta do Senátu. Poměrnou částí se proto podílím na nákladech.

Strukturu volebních nákladů podle jednotlivých položek ještě neznám, není jednoduché se vejít do 300 tisícového rozpočtu :), ale například polep auta stál 14 520 Kč  a výroba plakátů 4175,50 Kč.

Snad jsem takto odpověděl na všechny Vaše dotazy, a sdělil tak voličům a hlavně konkurenci vše, co chystám, aby toho mohli využít.

Platí však, co jsem psal na začátku, nemám co skrývat a spoléhám na to, že má předchozí práce je důležitější než reklama.

Váš dotaz a mou odpověď zveřejním na svém webu (www.petr-vicha.cz), abyste veřejně dohledatelné informace našli, až je budete hledat.

Petr Vícha
starosta Bohumína, senátor





Strana: 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8 | Další

Celkový počet dotazů: 72



Copyright © 2007 - 2019 Petr Vícha  | web&design by delameweby.cz | Valid XHTML 1.0  | Počet návštev: 333937