Návrh zákona o veřejných zdravotnických zařízeních

13. schůze Senátu (8. funkční období)

1. den schůze – 26. 10. 2011

Návrh zákona, kterým se zrušuje zákon č. 245/2006 Sb., o veřejných neziskových ústavních zdravotnických zařízeních a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a mění související zákony

Tisk č. 203

Vystoupení senátora Petra Víchy
(čas 12:39 - 12:43)

Vážený pane místopředsedo, pane poslanče, milé kolegyně, kolegové. Využil jsem přednostního práva, protože kolega Dryml obvykle hovoří velmi obsáhle a fundovaně. Já, protože jsem si včera četl své stenozáznamy z minulé schůze, tak budu velmi stručný, abych příště nemusel tolik číst.

Zaprvé – chci deklarovat, a cítím to tady z mnoha míst, pro to, aby existovaly v našem právním řádě veřejná nezisková ústavní zdravotnická zařízení. V tom jsme se asi tady shodli, protože s těmi stávajícími právními normami, na jakých nemocnice fungují, máme dost zkušeností, protože máme v Bohumíně vlastní nemocnici. Příspěvková organizace příliš vhodná není.

Byli jsme nuceni založit akciovou společnost. Deklaruji ovšem se 100% účastní města, a nehodláme ji prodávat. Ta je lepší pro řízení než příspěvková organizace. Ale my bychom chtěli, abychom mohli mít místo akciové společnosti, která je principiálně podle obchodního zákoníku založena za účelem tvoření zisku, a my z nemocnice nechceme tvořit zisk, a asi by obecně z veřejného zdravotního pojištění neměl vznikat někde zisk, tak ta akciová společnost je lepší. A to veřejně neziskové ústavní zdravotnické zařízení by bylo ještě lepší, protože v tom zákoně bylo např. to, že by se neplatily daně a byly tam další výhody.

To je první věc, kterou jsem chtěl říct. Druhá – v roce 2006, před volbami, v tom spěchu, když vznikal tento zákon, tak ten zákon je špatný. To si myslím, že na tom se také shodneme. Kdybych tady v Senátu v té době byl, nehlasoval bych nikdy pro tak špatný zákon, a  proto si myslím, že je dobře, že Ústavní soud některé pasáže z toho zákona zrušil. A byl jsem u tvorby toho zákona, říkal jsem to dopředu a  byl jsem rád, že nakonec to takto dopadlo.

Asi se shodneme, že v té stávající vykuchané podobě je také ten zákon ne zcela funkční, když to řeknu diplomaticky. Proto si myslím, že i ty snahy založit nebo zřídit nějakou neziskovou organizaci teď v této chvíli podle toho zákona jsou jen nějakou deklarací, a  ministerstvo asi nemůže v této chvíli podle tohoto zákona žádné takové zdravotnické zařízení zřídit. A je mně líto, že se takto vede nějaký politický boj, místo aby všichni napjali síly k tomu, aby se ten zákon opravil, abychom tady skutečně měli dobrý zákon o neziskových zdravotnických zařízeních.

Takže já bych očekával, že místo návrhu na zrušení sem přijde návrh – zdá se, že jsme se na tom shodli s kolegyní Paukrtovou, předřečnicí, že bychom takový zákon měli mít – tak proč tedy sem nepřijde z vlády, z ministerstva dobrý zákon? Proč ministerstvo – tady chci znovu poukázat na ten legislativní proces – proč je to skupina poslanců, mezi nimiž je i ministr, která navrhuje zrušení tohoto zákona?! A proč to není tedy v řádném legislativním procesu z ministerstva.

Já tady z tohoto důvodu budu hlasovat pro zamítnutí tohoto zákona, kterým se má zrušit ten stávající zákon, ale byl bych rád, kdyby případně vzniklo doprovodné usnesení, kterým požádáme vládu, ministerstvo, aby připravily dobrý zákon. Třeba i nejen pro zdravotnická zařízení, ale pro tu šíři. Když takový dobrý zákon přijde, tak zvednu obě ruce pro zrušení toho stávajícího, nedobrého. Ale to doprovodné usnesení nenavrhuji, protože osud všech našich doprovodných usneseních, při tom, jak se k tomu staví stávající vláda, je naprosto jasný. Děkuji za pozornost.



Publikováno: 26.10.2011

Zpět   Poslat e-mailem článek  Vytisknout


Aktuality



8.3.2024
Strategický podnikatelský park? Obce na Bohumínsku požadují od státu důkladné prověření a záruky

BOHUMÍN – O přínosech a dopadech přípravy projektu stavby podnikatelského parku dnes (8. 3.) jednali zástupci Bohumína, Dolní Lutyně a Dětmarovic. Shodli se, že případný příchod investora, který chce na pozemcích o rozloze až 280 hektarů realizovat strategický projekt, nesmí snížit kvalitu života obyvatel regionu. Od státu budou požadovat důkladné prověření a záruky.



12.1.2024
Bohumín i dopravní inspektorát se k ostrému měření rychlosti staví rezervovaně

BOHUMÍN – Sedm ulic, kde by výhledově mohly přibýt »ostré« radary na měření rychlosti aut, vytipovali společně Bohumín, Rychvald a Dolní Lutyně. Jejich zprovoznění však není samospasitelné, plány navíc musí posvětit dopravní inspektorát. Ten se k represivnímu opatření zatím staví zdrženlivě.

Orlovská, Bohumínská a Michálkovická ulice v Rychvaldu, Bezručova a Rychvaldská ulice v Dolní Lutyni a Bezručova a Opletalova ulice v Bohumíně. To jsou místa, kde by v budoucnu mohly přibýt stacionární radary. Nejvíce o jejich instalaci stojí sousední Rychvald.



3.10.2023
Projekt přerodu veteriny na zubní kliniku je u konce, lékaři se stěhují

Nová zubní klinika v Bohumíně, kterou v posledních pěti měsících vybudovalo na své náklady město, začne v říjnu sloužit pacientům. Tři stomatology čeká v příštích dnech stěhování do kompletně vybavených ordinací. Bohumín tak zajistil dentální péči třem tisícům svých obyvatel.



17.7.2023
Bohumín se obává zastavení výstavby protipovodňové hráze

BOHUMÍN – Stavbě protipovodňové hráze v Bohumíně-Pudlově, která má zabránit ničivým následkům záplav, hrozí zastavení. Ministerstvo zemědělství avizovalo, že kvůli vládnímu úspornému balíčku aktuálně není schopno garantovat poskytnutí finančních prostředků na probíhající akci za 400 milionů korun. Vláda přitom proklamovala, že škrty se nedotknou investic.





Copyright © 2007 - 2024 Petr Vícha  | web&design by web-evolution.cz  | Počet návštev: 369927