Články z médií

22.1.2013  Vodní cesta v Bohumíně?

Publikováno: Týdeník Karvinsko
Strana: 2
Autor: Redakce

Rubrika: Týden v regionu | Strana: 2 | autor: (red) | Téma: Senátoři - Vícha Petr


BOHUMÍN (red) - Bohumín by v daleké budoucnosti mohl získat po železniční a dálniční dopravě i vodní cestu. Plánovaná trasa vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe, o kterém se začalo vážně uvažovat už v roce 1873, by totiž měla vést i přes území Bohumína.

Město sice není proti vzniku vodního kanálu, ale opakovaně upozorňuje na to, že zásadně nesouhlasí s navrhovanou trasou. "Na území Bohumína se s kanálem počítá ve směru od Ostravy ve stávajícím toku Odry, a to od Vrbice až po Starý Bohumín. Ve Vrbici by měl vzniknout přístav, kvůli kterému by mělo dojít k částečnému zasypání Vrbického jezera a měl by tady vzniknout přístavní bazén, obdobně jako je tomu na území Polska," sdělil Dalibor Třaskoš z odboru rozvoje a investic bohumínské radnice. Dodal, že ve Starém Bohumíně se má trasa kanálu z koryta řeky odklonit ve stylu Baťova kanálu.

To však městu vadí. "Nejsme proti výstavbě vodního kanálu, ale nesouhlasíme s navrhovanou trasou přes zastavěnou část Bohumína a částečně i přes chráněné meandry a Naturu 2000. Kanál zasáhne do posledního zbytku volné krajiny v našem městě, které je už teď extrémně průmyslově a dopravně zatížené," řekl starosta Bohumína Petr Vícha. Podle něj se nabízí možnost vést kanál od Starého Bohumína přes Polsko. "Jsou tam pole a louky, nestojí tam domy a není tam celoevropsky chráněné území. Žádáme proto vládu České republiky, aby přehodnotila tuto původní trasu," říká Petr Vícha.

Přes meandry Odry kanál jít nemůže, protože jsou chráněnou přírodní památkou, proto musí vzniknout umělý vodní obchvat. Ten by byl podle všeho kanálem se stojatou vodou. Kvůli vyrovnání hladiny by navíc musela vzniknoutu Kopytova plavební komora. "Kvůli vzniku kanálu by se převážně v Šunychlu musel odtěžit kus země, vznikla by vodní plocha v šířce několika desítek metrů, kde by kanál vedl zcela nově," naznačil Dalibor Třaskoš. Velkolepý projekt na konci loňského roku oprášilo Ředitelství vodních cest. Vyhlásilo veřejnou soutěž za šest milionů korun na zpracování studie proveditelnosti plavební trasy Dunaj-Odra-Labe.

Pokusy o splavnění Odry už tady byly, poprvé v roce 1873. V roce 1975 pak vznikl na hranici Šunychlu a Kopytova říční přístav, u kterého lodě několikrát skutečně zakotvily. Jenže už tenkrát loďaři bojovali s vodou a korytem.


Zpět   Vytisknout


Aktuality



7.10.2019
S gymnazisty si Petr Vícha zahraje šachy už po čtyřiadvacáté

Už po čtyřiadvacáté vyzývá první muž Bohumína a senátor Petr Vícha na černobílý souboj bohumínské gymnazisty. Tradiční šachová simultánka startuje ve středu 9. října od 12:15 hodin na chodbě bohumínského Gymnázia Františka Živného.



2.10.2019
Vedení Bohumína vyrazí na tradiční besedy s lidmi

Besedovat s veřejností vyrazí příští týden vedení Bohumína. Starosta a senátor Petr Vícha spolu s místostarosty Lumírem Macurou a Igorem Bruzlem se po  dvouleté pauze vrací debatovat s obyvateli městských částí. Maraton šesti setkání odstartuje v úterý 8. října odpoledne a potrvá až do  čtvrtku 10. října. Nejvášnivější řečníky s otázkami přímo na tělo přitom zástupci města odmění zcela prozaicky, a to ostrými kapesními nožíky.



20.6.2019
Petr Vícha převzal záštitu nad výstavou seniorů pěti měst

Výstavu ručních prací seniorů 5 měst z Bohumína, Českého Těšína, Havířova, Karviné i Orlové hostil v červnu Bohumín.



25.3.2019
Starostové jednali s poslanci a senátory v Rychvaldě

Na březnové jednání Svazku měst a obcí Karvinska dorazili do Rychvaldu také poslanci a senátoři karvinského okresu. Probírala se aktuální legislativa, např. zákon o odpadech, sociálním bydlení, bezdoplatkové zóny i stavební zákon.





Copyright © 2007 - 2019 Petr Vícha  | web&design by delameweby.cz | Valid XHTML 1.0  | Počet návštev: 336456