„Na předvolební kampaň mám 300 tisíc,“ říká senátor Petr Vícha

Pro kampaň využívá Petr Vícha auto manželky. Jeho polepení přišlo na 14 520 korun.

Společnost Transparency International Česká republika (TI) zaslala senátorovi Petru Víchovi na konci srpna dotazník k transparentnosti financování a vedení předvolební kampaně do Senátu ve vztahu k  veřejnosti. Zajímá ji například financování kampaně, transparentní účet nebo volební akce. Celé znění dotazu TI včetně odpovědi Petra Víchy najdete v sekci Zeptejte se. Zpracovali jsme z něj pro Vás do článku formou rozhovou ty nejpodstatnější informace.

Za jakou stranu do Senátu kandidujete?

Kandiduji za ČSSD, jsem jejím členem, podporu (morální, to je pro mne důležité znamení, že jsem se choval v předchozím období slušně) mi vyjádřili také STAN a KDU-ČSL. Smlouvu s nimi o podpoře podepsanou nemám.

Kolik peněz máte vyčleněno na předvolební kampaň? Máte nějaké dárce či sponzory?

Na kampaň nemám miliony, a to hlavně proto, že si nemyslím, že reklama, billboardy a inzerce je víc než dlouhodobá poctivá práce. Mám na ni vyčleněno 300 tisíc korun a podle letošních finančních vnitřních pravidel ČSSD pro senátní kampaň je to tak, že 100 tisíc vloží na transparentní účet ČSSD kandidát a 200 tisíc strana. Nepočítám s žádnými dary a sponzorskými příspěvky. Za tuto částku pořídím plakáty a jejich výlep, letáčky a jejich roznos poštou do schránek. Mám reklamní polep manželčina auta, kterým jezdíme po okrsku, a tudíž bude i nějaký náklad na benzín. Budu také rozdávat růže a drobné propagační předměty. Kromě toho jsme ve spolupráci s místními organizacemi ČSSD vyrobili další společný letáček. Plakáty a letáky budu mít i pro druhé kolo, billboardy neplánuju. Protože jsme ušetřili za tisk plakátů, bude i nějaká inzerce v novinách. A snad vyjde ještě na reklamní polep autobusu.

Na jaké předvolební akce se chystáte?

Na svém webu se snažím doplňovat svůj program, ale protože jsem starostou a senátorem, tak na nějakou kampaň není moc času. Facebook ani jinou sociální síť v rámci zachování duševního zdraví zatím nepoužívám.

Víte už, kolik peněz vložíte do jednotlivé propagace. Spolupracujete s nějakou mediální agenturou?

S kampaní mi pomáhá rodina a kolegové z naší místní organizace ČSSD. S pomocí mediálních agentur nepočítám.  Strukturu volebních nákladů podle jednotlivých položek ještě neznám, není jednoduché se vejít do 300 tisícového rozpočtu :), ale například polep manželčina auta stál 14 520 Kč  a výroba plakátů 4 175,50 Kč. Ještě abych nezapomněl - kandiduji i do zastupitelstva v Bohumíně, a tak je o tom v jednom volebním materiálu pro komunální volby zmínka a nechybí tam má fotka jako kandidáta do Senátu. Poměrnou částí se proto podílím na nákladech tohoto materiálu.

Pro kampaň využívá Petr Vícha auto manželky. Jeho polepení přišlo na 14 520 korun. Pro kampaň využívá Petr Vícha auto manželky. Jeho polepení přišlo na 14 520 korun.

Publikováno: 3.9.2018

Zpět   Poslat e-mailem článek  Vytisknout


Copyright © 2007 - 2018 Petr Vícha  | web&design by delameweby.cz | Valid XHTML 1.0  | Počet návštev: 328754